dinsdag 14 april 2015

Inspirerende tentoonstelling Spiegeling in Museum Møhlmann.



Spiegeling is het thema van de nieuwe tentoonstelling in museum Møhlmann in Appingedam.
Hedendaagse reflecties door meer dan 60 kunstenaars.
De tentoonstelling loopt van 5 april tm 5 juli.
Ik heb speciaal hiervoor een beeld gemaakt wat ook binnen mijn thema 'Zweven' past.
Als ik het maak in boetseerwas denk ik liever niet aan hoe het straks in brons allemaal moet.
Het materiaal is licht en makkelijk te veranderen. Als iets niet zit zoals ik het wil plak ik er iets bij of verander iets aan de constructie. Uiteindelijk zijn het twee figuren die horizontaal boven elkaar hangen met als  enige verbinding hun tenen van elk een voet.
In het ontwerp van was had ik allerlei verbindingen buiten de figuren om gemaakt maar dat kon natuurlijk niet in het bronzen beeld.
Heel knap werk van Ateliers MTW met als resultaat een fantastisch beeld van 9,5 kg wat zweeft!


De verbinding

In de maak

Gegoten

Gepatineerd

Thuis, even hangen
Bij Møhlmann voor de spiegel natuurlijk!







Geen opmerkingen: